Tips

Zo kun je AVG-proof je nieuwsbrieven versturen

AVG-proof werken is niet alleen verplicht, het toont ook professionaliteit en betrouwbaarheid. Vermijd daarom deze veelgemaakte fouten en voorkom zo juridische problemen, terwijl vertrouwen opbouwt bij jouw relaties. En: in Laposta is dat reuze eenvoudig!

Tips

Hoe kun je het aanmeldproces voor relaties optimaliseren?

Een aanmelding voor je nieuwsbrief is vaak het eerste contactmoment met je nieuwe relatie. Hoe maak je een aanmeldformulier dat aantrekkelijk is, goed werkt en zorgt voor een goede 'start van jullie nieuwe relatie'? In dit artikel geven we praktische tips.

Storing Laposta

Op maandag 21 juli 2025 hebben we tussen 17.00 en 18.00 uur te maken gehad met een storing. We ondervonden daarbij een probleem met onze hoofddatabase. We hebben dit probleem kunnen oplossen. 

We monitoren de prestaties en houden je op de hoogte op: status.laposta.nl

Campagnes die stonden ingepland voor verzending ten tijde van de storing zijn na 18.00 uur alsnog automatisch verzonden. 

Onze excuses voor dit ongemak! 

Nieuws

Het belang van authenticatie

De beste en krachtigste manier om aan ontvangers te laten weten dat jij écht de afzender bent van je nieuwsbrief, en je nieuwsbrief daadwerkelijk te laten bezorgen in de inbox van je relaties, is om jouw domein te authenticeren.

Man luistert naar de inhoud van een digitale nieuwsbrief op een telefoon
Tips

Zo maak je de inhoud van je nieuwsbrief toegankelijker voor iedereen

Een goed leesbare nieuwsbrief is niet vanzelfsprekend voor iedereen. Sommige lezers hebben moeite met lange zinnen, ingewikkelde woorden of onduidelijke links. Als je wilt dat jouw boodschap ook aankomt bij mensen met een beperking of lage(re) taalvaardigheid, dan helpt het om je tekst zorgvuldig op te bouwen en te formuleren.

Met deze checklist maak je de inhoud van je nieuwsbrief niet alleen vriendelijker en duidelijker, maar ook toegankelijk voor een veel bredere groep lezers. En eerlijk is eerlijk: daar wordt je communicatie altijd beter van.